Lasertherapie

Het alternatief voor elektrische epilatie bij ontharing is lasertherapie. Total Skin Clinic maakt gebruik van de SHR-ontharingsmethode van Alma. De unieke, geleidelijke verhittingsmethode schakelt de haarfollikels op effectieve wijze uit, maar voorkomt schade aan de omringende huid. Gelijktijdige contactkoeling voorkomt brandplekjes en maakt de behandeling aangenamer. Een speciale applicator maakt het mogelijk om een groot gebied te behandelen in minder tijd. Lasertherapie is nagenoeg pijnloos en geeft snel resultaat.

okselvrouw

Behandelmogelijkheden

Bij Total Skin Clinic zetten we lasertherapie in bij:

– Overbeharing en ongewenste haargroei (gelaat + lichaam)
– Ontstoken haarzakjes
– Haarnestcystes (ontsteking in de bilnaad)

Behandelperiode

Lasertherapie vereist doorgaans meerdere behandelingen. Bij een intakegesprek maakt de huidtherapeut vooraf een inschatting van het aantal behandelingen dat nodig is om het gewenste resultaat te bereiken.

Bij ontharingsbehandelingen is het belangrijk dat u vier weken voor en ook tijdens de behandeling stopt met het uittrekken / epileren / harsen van de haren in het te behandelen gebied. Het is wel toegestaan om de haren tussentijds te scheren en / of een ontharingscrème te gebruiken. Het wordt aanbevolen om directe blootstelling aan de zon zowel vlak voor als na een laserbehandeling te vermijden.

Voordelen
  • Snel en effectief
  • Nagenoeg pijnloos
Nadelen
  • Niet geschikt voor alle haartypen

Contra-indicaties

Lasertherapie kan (tijdelijk) niet worden uitgevoerd bij de volgende situaties:

–  Bij erytheem (roodheid van de huid door vaatverwijding)
–  Als in laatste drie maanden chemische peelings zijn verricht
–  Bij huidkanker, epilepsie en hartaandoeningen / pacemaker
–  Bij diabetici en / of bloedstollingsziekte
–  Bij huidtypen die medisch overgevoelig zijn en zeer makkelijk littekens ontwikkelen
–  Bij allergieën voor lichttherapie of medicijnen ter behandeling van lichtallergieën
–  Bij zwangerschap
–  Binnen 4 weken na gebruik van hormoonmedicatie of hormoonzalf
–  Bij alle open huidaandoeningen als actieve acne, eczeem, psoriasis, infecties, ontstekingen
–  Bij gebruik van stollingsmiddelen, vitamine A zuur of steroïden
–  Bij gebruik van antibiotica/ penicilline in de laatste 4 weken
–  Op de oogleden

Kosten lasertherapie

Kijk voor een actueel overzicht van diverse ontharingsbehandelingen in ons prijzenoverzicht.